Dobrodošli na spletni strani Zveze društev
vinogradnikov Dolenjske (ZDVD).
Naša zveza združuje vinogradniška društva iz območja Dolenjske in Posavja zaradi uresničevanja skupnih interesov na področju pridelave, negovanja in prometa dolenjskega posebneža cvička in ostalih vin s tega območja.
V ZDVD je včlanjenih 32 vinogradniških društev, skupaj preko 5000 vinogradnic in vinogradnikov.
Monografija »42. Teden cvička – Cviček v dolenjski deželi turizma«
Monografija je bila predstavljena tudi v Brežicah, na Fakulteti za turizem Univerze v Mariboru, kjer je 27. novembra 2014 potekala javna tribuna o pomenu ustvarjanja znanstvenega in strokovnega gradiva za študij in razvoj turizma. Oblikovali so jo eminentni profesorji in strokovnjaki iz področja turizma, in sicer:
- član Evropske akademije znanosti in umetnosti, red. prof. dr. Mario Plenković;
- Lea-Marija Colarič-Jakše, mag. tur.;
- izr. prof. dr. Milan Ambrož;
- izr. prof. dr. Tadeja Jere Jakulin;
- doc. dr. Božidar Veljković;
- red. prof. ddr. Marija Ovsenik;
- doc. dr. Marko Koščak (navedeni po sedežnem redu na fotografiji desno).
Navzoče goste iz turističnega gospodarstva, akademskih krogov in študente so ob tej priložnosti pozdravili dekan Fakultete za turizem Univerze v Mariboru doc. dr. Božidar Veljković, župan občine Brežice Ivan Molan ter direktor Direktorata za turizem in internacionalizacijo pri Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo mag. Marjan Hribar. Vsi govorniki so poudarili velik pomen pridobitve novega študijskega gradiva, ki je v prvi vrsti namenjen študentom, kajti mladi so tisti, ki sprejemajo zapisano znanje, z njim rastejo ter ki bodo pridobljeno znanje nadgradili z lastnim kvalitetnim delom v turizmu, hkrati pa predstavljeno študijsko gradivo pomeni tudi dobro podporo strokovni praksi.
Med študijskimi gradivi iz področja turizma je bila posebej izpostavljena tudi Strokovna monografija 42. teden cvička-Cviček v dolenjski deželi turizma, ki jo je podrobno predstavil recenzent izr. prof. dr. Milan Ambrož ter poudaril, da je potrebno za vzdržni razvoj turizma nenehno krepiti socialni kapital, ki ga uresničujejo vsi socialni akterji s povezovanjem kulturne dediščine z drugimi značilnostmi turistične destinacije. Prof. dr. Ambrož meni, da pri tem igra pomembno vlogo cviček, ki je del turistične dediščine in integralni proizvod, ki je nastal kot izid ustvarjalnega kapitala različnih akterjev na področju vinarstva.